DESSERT

Denk je dat fruit saai is als dessert? Deze carpaccio van gebakken ananas bewijst het tegendeel. Je kan écht eindeloos variëren met fruit, en dat hoeft niet altijd moeilijk te zijn. Dit dessertje is klaar in minder dan 10 minuten!

Ook last van een schuldgevoel na het eten van een stuk taart? Dat is niet meer nodig met dit recept! Ik steek de klassieke kaastaart in een gezond jasje door gebruik te maken van magere producten, gezonde vetten, natuurlijke suikers en zoetstof.

Cupcakes bakken is tegenwoordig echt een rage, maar helaas zijn de meeste cupcakes alles behalve gezond. Niet getreurd, het is ook mogelijk om gezondere cupcakes te maken. De normale cupcakes zijn vooral ongezond door al het suiker en vet dat erin zit. Om het toch wat gezond te houden, heb ik natuurlijk heel wat zaken vervangen.

Mangotaartjes

08-04-2019

Feest of niet, het is altijd tijd voor taart. Eén probleem: echt heel gezond is het niet. Geen zorgen, om toch te kunnen blijven genieten maakte ik deze mangotaartjes. Individuele fruittaartjes met een bodem op basis van amandelmeel, rozijnen en kokos, gevuld met een mengsel van mango.

Brownies

13-03-2019

Dat een mens zich af en toe mag verwennen, moet je in de Verenigde Staten niet meer vertellen. Ze hebben er een reputatie voor onweerstaanbare culinaire caloriebommen. De typisch Amerikaanse brownies zijn er een mooi voorbeeld van. Om het toch wat gezond te houden, heb ik natuurlijk heel wat zaken vervangen.

Een panna cotta is een populair Italiaans nagerecht op basis van room. Ik maakte de panna cotta heel wat gezonder en gebruikte helemaal geen room én geen suiker! Een panna cotta zonder room, kan dat? Ja, dat kan! Ik gebruikte in dit receptje yoghurt en karnemelk.

Havermout is de perfecte basis voor een evenwichtig en gezond ontbijt, waarom zou je het dan niet in een dessert verwerken? Deze crumble combineert havervlokken met appel, kaneel en een vleugje honing tot een feestelijk én gezond dessertje!